Roberto Rios interjú

2015.11.04. - kriszfoto

 

Roberto Rios 2012-ben megnyert egy országos DJ versenyt, majd ezt követően külföldön képviselte hazánkat egy nemzetközi versenyen Stckholmban, melynek döntőjéről épphogy lecsúszott, viszont olyan értékes tapasztalatokat szerzett itt, melynek hatására élete gyökeresen megváltozott. Nemcsak szakmailag volt hatással rá ez a nemzetközi megmérettetés, hanem az életszemléletében és a kapcsolataiban is döntő változások következtek be.



A kezdetekben főleg rezidens szerepkört töltöttél be. Összefoglalnád karriered első évtizedének főbb történéseit?

Ha össze szeretném foglalni az elmúlt éveket, legfőképpen a tanulásról, kitartásról és küzdelemről szóltak és szólnak a mai napig. Sok minden megváltozott ebben az időszakban, a stockholmi döntő után, valóban mintha kicseréltek volna, rendesen bemotiváltak és irányban állítottak odakint, és felnyitották a szemem. Gondolok itt arra, hogy mindig kövessem az álmaimat, és ne adjam fel, fejlődjek és egy idő után a befektettet munka elkezdi meghozni a gyümölcsét. A legnagyobb eredményt talán az hozta meg, hogy az emberi kapcsolataimat átértékeltem. Igyekszem kerülni a negatív embereket, és az energia-vámpírokat.


Milyen indíttatásból és hogyan sikerült kitörni a rezidensi kötelék alól?

Igazából a mai napig legfőképpen rezidens vagyok. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy két ilyen nagyszerű csapat része lehetek, mint a soproni Central Palace és a veszprémi Expresszó. Ahhoz, hogy ebből a szerepkörből a felkéréseknek köszönhetően kilépjek alkalmanként, a legfontosabb szerepe a saját zenéknek, és a remixeknek van. Továbbá, hogy igyekszem a DJ szettjeimben egyedi maradni, rengeteg olyan mashupot, editet és bootleget készítek, ami csak nálam hallható. Egyszerűen rajongok a zenért és a szórakoztatásért. Azt mondják, hogy ez rám is van írva.


Mikor kezdtél el zenéket írni? Milyen hatással volt ez a zenei pályafutásodra?

A zeneírással már 2003-ban megpróbálkoztam, ekkor el is készítettem Ejay-el az első zenémet, ami a Dreams címet kapta, de ez talán nem annyira mérvadó. Ezek után kisebb nagyobb megszakításokkal, mindig nekiugrottam. A számottevő dolgok a Movida Corona svédországi döntője után jöttek, ahol a Pacha Recordings vezetője, Steve Hulme azt mondta, hogyha szeretnék nagyobb sikereket elérni, akkor ne csak hobbi legyen a zeneírás, hanem kezdjek komolyan foglalkozni vele. A verseny után hazatérve el is kezdtem dolgozni az első saját zenén.


Mekkora hangsúlyt fektetsz jelenleg a zeneírásra? Egy-egy zene megalkotását hogy képzeljük el a te esetedben?

Az elmúlt időszakban kicsit leengedtem a saját zenékkel kapcsolatban, most állok neki újra. 2015 inkább a Dan Sparks-szal közös projectekről szólt és szól is, rengeteget dolgoztunk háttérmunkában előadóknak külföldre és belföldre. Megjelent az első közös dalunk, a Tell Me. Igazából ezt mindig a lelkiállapot és hangulat határozza meg legfőképpen. Egyszerűen csak leülök a gép elé és kiadom magamból ami bennem van. Sokszor van, hogy napokig hetekig ülök egy téma felett, aztán megy a kukába. Ha valami elkészül, mindig először megmutatom azoknak, akinek adok a véleményére, mielőtt nyilvánosságra hoznám.

Tell Me videó:





Milyen nevesebb előadókkal jelentél meg eddig külföldön?

Nagyon sok dolog történt velem 2014 végén, ugyanis az első kislemezem a We Glow, Dukai Regina közreműködésével megjelent a német Planet Punk lemezkiadó gondozásában. Ezek után több válogatás lemezre is felkerült, így a dalom és a nevem olyan nagy példaképeim mellett jelent meg, mint Hardwell, Oliver Heldens, Robin Schulz, Calvin Harris, Alesso, Avicii, KSHMR, Sick Individuals, Dannic és sokan mások.

We Glow videó:




Saját szerzői album?

Igen már van néhány daltöredék és téma, egy nagyon különleges zenei utazásra fogja elvinni a hallgatót, ha minden jól alakul, akkor 2016 vége felé, 2017 elején szeretném kihozni, de nem kapkodok, azt szeretném, hogy tökéletes legyen.


A mostani nehéz magyar zenei helyzetben hogyan sikerül boldogulnod?

Ezt nagyon jól látod, nagyon nehéz a magyar zenei élet jelenleg. A rádiók nagyon passzívak, azt tapasztalom, ha nincsen valami „sógor-koma-jóbarát”, esetleg nincs pénzed arra, hogy befizesd, szinte lehetetlen, hogy lejátsszák egy dalodat a nappali műsorsávban. Kevés, szinte nincs is visszajelzés a rádióktól (Pl.: mondjuk miért nem játsszák le?), továbbá meg sem nyitják a promoidat. A nagy öregek, akik sikeresek, nem húzzák fel a fiatalabb generációt, inkább visszatartják, nehogy idővel veszélyeztessék a fellépéseik számát… Erről a témáról hónapokig lehetne beszélni.
Nagyon fontos lenne, hogy az irigység és a betartások eltűnjenek, és ezt felváltsa az őszinteség, egymás támogatása, mint például, ahogy a hollandok csinálják. Ez hozhatna szerintem gyökeres változást.


Hogy alakul a külföldi zenei pályád?

Egyelőre a háttérmunkában teljesedik ki, volt már szó pár fellépési lehetőségről is, de még semmi komoly. Azért dolgozok napról-napra keményen, hogy ez idővel változzon.
November végén egy újabb fontos megjelenés lesz, ugyanis újra felkerülök a neves német válogatásra, a Future Trance-re, ezúttal egy Dan Sparkssal közös remix kapott rajta helyet, amit Newik dalára, a Tonightra készítettünk egy jó kis magyar összefogás eredményképpen.


Hogy telt a nyarad? Milyen nevesebb fesztiválokon pörgettél?

Álomszerű nyaram volt, lehetőséget kaptam idén a VOLT Fesztivál, a BALATON SOUND, a SZIGET Fesztivál, és a STRAND Fesztivál hivatalos line-upjában. Hatalmas élmény volt, ezen a téren teljesen más a helyzet, mint a rádióknál, a szervezők támogatják az új arcokat. Nagyon nagy öröm volt számomra látni, hogy sok olyan feltörekvő DJ és producer jelent meg a lineupokban, mint pl. Yamina, akivel már volt szerencsém együtt zenélni, és az egyik legügyesebb női DJ, akit valaha láttam, a Massive Vibes, az Aftershock, a Warped Destruction vagy akárcsak Rusty szereplése a Soundon, a nagyszínpadon és hogy nekem is lehetőséget adtak. Nagyon hálás vagyok érte.
Készítettünk is egy körképet a nyárról, ahol mind a közönség soraiból, mind a DJ pultból bemutatjuk a négy nagy fesztivált, közel 50 órányi nyersanyagból hoztuk össze:





Mik a rövid- és hosszútávú terveid, céljaid a zenei karrieredet illetően?

A rövid távú terveim is legalább egy-két évesek, nagyon szeretném, ha az albumom tökéletesen úgy jelenhetne meg, ahogy megálmodtam. Ehhez mindenképpen szeretném előteremteni a megfelelő anyagi feltételeket. Szeretném elindítani a saját kiadómat, és szeretnék létrehozni egy managementet a feltörekvő djk és producerek segítésére.